Gincsai Gábor fényképe

AUT-os doktorandusz nyert demonstrációs díjat a CES'17 és CCNC'17-en bemutatott PHD munkájáért

Gincsai Gábor, 2017. január 17.

Az egyik bemutatott téma a Mobile Edge Cloud létrehozásáról szól. Az MEC lényege, hogy a számításért felelős szerverek használat közben, session megszakítás nélkül, teljesen transzparens módon mozgathatóak legyenek. Fontos, hogy a  mozgatás a világ bármely pontjáról, bármely másik pontjára megvalósítható legyen. Fő cél, hogy ezeket a szervereket a hálózat szélén tartsuk, közel a felhasználóhoz és vele együtt mozgassuk. Felhasználási céljára egy jó példa a connected car esete, ahol az összekapcsolt járművek egy központi szerverrel kommunikálnák. Ezt a szervert érdemes mozgatni a járművel együtt, hogy a válaszidő ne lépje a túl a milliszekundumos határt.

Patrik munkája során egy működő MEC létrehozásának módszereit vizsgálta. Ajánlott egy architektúrális design-t egy működő MEC elkészítésére.
Tervezett egy tron szerű egyszerű multiplayer játékot, ahol a játék szervere játék közben migrálható a világ egyik pontjáról a másikra, játék megszakítása nélkül. Ez a játék került demózásra a CES'17-en és a CCNC'17-n is.

Patrik másik kutatási területe a P2P-el támogatott network coding alapú VoD streamelés. A kutatás lényege a média szolgáltató szervereinek tehermentesítése, szolgáltatás minőségének javítása a felhasználóknál lévő erőforrások optimálisabb kihasználásával. A megoldása egyedisége, hogy (minden egyéb plugin nélkül, adobe flash, stb.. nélkül) pusztán webes technológiákat használ P2P kapcsolatok létrehozásához böngészőkben , valamint a hálózaton utazó adatot network coding-gal kódolja, amely kódolást szintén tisztán JavaScriptből valósítja meg. 

Ez a kutatás szintén demózásra került a CES'17-en és CCNC'7-en, ahol az utóbbin díjazásban részesült a kiváló megvalósításért és demonstrációért.

Videók:
MEC: https://www.youtube.com/watch?v=IbifuJ8AXQw&feature=youtu.be
P2P: https://www.youtube.com/watch?v=LuGJwkqUyFI