Meghívó
Hatékony szoftverfejlesztés Windows Phone platformra. Tippek és tapasztalatok.
Fejlesztői konferencia
A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék szeretettel meghívja Önt és fejlesztő kollégáit a hatékony szoftverfejlesztés Windows Phone platformra című fejlesztői konferenciára.
Helyszín: BME Informatikai épület, Kozma László terem (1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.)
Időpont: 2012. január 25.(szerda) 9.00-17.00 óra
Regisztráció: http://www.aut.bme.hu/events/mobil-fejlesztes
Program
9:00-9:30 | Regisztráció |
9:30-10:00 | Köszöntők Vajta László dékán (BME VIK) , Papp István ügyvezető igazgató (Microsoft Magyarország Kft.), Molnár-Bencze Rita (Nokia közép-kelet európai marketing igazgató) |
10:00-10:45 | A Windows Phone mint platform fejlesztői szemmel, Bátorfi Zsolt (Microsoft Magyarország Kft.), Charaf Hassan (BME AAIT), Kelényi Imre (BME AAIT) |
10:45-11:00 | A legjobb 3 hallgatói alkalmazás - díjátadás |
11:00-11:20 | Kávészünet |
11:20-12:00 | A METRO design nyelv, Nagy Dániel (BME AAIT) |
12:00-13:00 | Ebéd |
13:00-13:45 | Fejlesztés Windows Phone-ra 1. Kővári Bence (BME AAIT) |
13:45-14:30 | Fejlesztés Windows Phone-ra 2. Fekete Krisztián (BME AAIT) |
14:30-14:45 | Kávészünet |
14:45-15:45 | Játékfejlesztés Windows Phone platformra, Rajacsics Tamás (BME AAIT) |
15:45-17:15 | Ajándék tréningek sorosolása, Demó alkalmazások |
Részletes tartalom
A METRO design nyelv (Nagy Dániel)
A Windows Phone 7 vizuális megjelenése szakít a korábbi okostelefon-platformok kijelölte iránnyal, minimalista felület, újszerű elrendezés jellemzi. Egyedisége korántsem öncélú: egyszerű, de meghatározó alapelvek vezették a fejlesztését, a figyelem középpontjába a tartalom került, és természetesen maga a felhasználó.
Az előadás célja, hogy bemutassa e vezérelveket, és a gyakorlati lehetőségeket, amelyek segítségével saját alkalmazásainkban is kamatoztathatjuk őket.
Fejlesztés Windows Phone-ra 1. (Kővári Bence)
Áttekintjük, mire lehet szükségünk a Windows Phone alapú szoftverek készítése során. A fejlesztőeszközök, az emulátor és alapvető vezérlők mellett időt szánunk arra is, hogy megismerjük a Model-View-ViewModel fejlesztési mintát, és azt, hogy miként teheti ez könnyebbé a fejlesztők életét.
Fejlesztés Windows Phone-ra 2. (Fekete Krisztián)
Az előadás során betekintést nyerhetünk a Windows Phone platform szolgáltatásaiba. Olyan fontos témaköröket érintünk mint az alkalmazás állapotának menedzselése, a helymeghatározás, az adattárolás vagy a push notification. Ezek olyan területek amelyekkel egy alkalmazás fejlesztése során foglalkoznunk kell, hiszen napjainkban már elképzelhetetlen, hogy egy okos telefon program ne nyújtson valamilyen helyalapú szolgáltatást. A bemutató során egy éles alkalmazáson keresztül, példákkal demonstrálva mutatjuk be hogyan érdemes a Windows Phone platformjának API szolgáltatásait használni.
Játékfejlesztés Windows Phone platformra (Rajacsics Tamás)
Ebben az előadásban bemutatjuk a Windows Phone 3D képességeit az XNA keretrendszeren keresztül, és megnézzük, hogyan lehet a 7.1-es OS-en Silverlight-ot és XNA-t ötvözni a felhasználói felület készítése során. Szó lesz a Content Pipeline-ról a média tárolásához, Effect-ekről, alapvető kamera és színtér beállításokról, felhasználói bemenet kezeléséről 3D-ben és sok más rajzolással kapcsolatos részről.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Intézményi azonosító: FI 23344
A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP-4.2.1-08/1/KMR-2008-0001) és a „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia, valamint
működési modell kidolgozása a Műegyetemen” (TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0002)
című projektek támogatásával valósul meg.
www.bme.hu• www.kutatas.bme.hu