Kognitív részképességek becslése gépi tanulási modellek alkalmazásával

Az emberi kognitív képességeket lebontó és rendszerező CHC modell alapján vizsgáljuk, hogy különböző feladatok megoldásában milyen részképességek játszanak szerepet. A kutatás során kognitív teszteket és elemzéseket alkalmazunk annak megállapítására, hogy mely faktorok dominálnak egy adott feladat során. Nagymintás adatfelvételre került sor iskolás gyerekekkel, hogy tipikus profilokat állítsunk fel és validáljuk a módszert. Az eredményeknek fő felhasználói közé tartoznak a fejlesztőpedagógusok és pedagógiai pszichológusok, akik számára új lehetőségeket nyújtunk a mérések optimalizálására és a fejlesztés hatékonyságának növelésére. A kutatás hozzájárulhat a fejlesztési feladatok egyéni paraméterezéséhez, különösen olyan esetekben, ahol a részképesség-függés nem ismert. A módszer további alkalmazhatóságát elősegíti, hogy széles körben használt méréseket optimalizálhatnak és egyénre szabottan alkalmazhatnak. Az eredmények alapján a fejlesztőpedagógusok és pszichológusok hatékonyabban tudják személyre szabni a fejlesztési programokat, ezáltal növelve azok hatékonyságát és célirányosságát.

A CHC modell rétegei

A CHC modell rétegei

 

Projektben szereplő tanszéki kutatók, a vezető kutató és elérhetősége:

  • Dr. Forstner Bertalan
  • Gazdi László
 

Projektben résztvevő hallgatók:

  • Füstös Gergely
  • Strbik Anna Viktória