*AdaptEd* Innovatív mobil oktatójátékok Brain-Computer interfész használatával

2016-2017 tavasz

Téma leírása

Röviden: a tématerületen valós intézmények számára (pl. zeneoktatás, olvasási/írási zavaros gyerekek tanítása) fejlesztünk egyszerűbb és közepesen összetett mobil- és tablet játékokat, méghozzá a játékélmény futásidejű finomhangolására felhasználva egy jól definiált API-n keresztül érkező neurobiológiai adathalmazt.

Hosszabban: Kutatások bizonyították, hogy idegtudományi területeken is jól használható az informatikai területen (machine learning) már régóta alkalmazott megerősítéses tanulási model. Ebben az esetben kémiai vegyületek szolgáltatják a jutalmat, és a tanulás ennek megfelelően működik. A játékok is dopamint termelnek, ugyanis szintén bizonyított, hogy a megélt játékélmény alatt dopamin termelődik a szervezetben, mivel ebben az esetben kisebb kihívásokkal néz szembe az alany, és ennek hátterében is tanulás történik. Az agyi tevékenységek mérésére több megoldás is létezik, jelent projektben az EEG jeleket vizsgáljuk.

Kutatási témánk keretében Androidos mobil (és tablet) alkalmazások fejlesztésében lehet részt venni. Az önálló labor célja, hogy a párhuzamosan folyó kutatás számára proof-of-concept alkalmazásokkal bizonyítsa az oktatás hatékonyságának növelését, illetve ennek mérését és a modellalkotást. 

EEG eszköz


 

tablettel segített tanulás hallgató feladata a mobilos szoftverfejlesztés, azonban érdeklődés esetén a matematikai, adatbányászati, hardver illesztési, modellalkotási folyamatokban is részt lehet venni, a témából ütős TDK dolgozatot készíteni, illetve tudományos publikációkban részt venni. A konkrét szoftverek kialakításában különböző szakmai csoportok segítenek az egyes területekre (zeneoktatás, részképesség-zavaros gyerekek tanítása, matematikai fejlesztés stb.), illetve a kreatív design elkészítésében.

 

Feltételek

  • Android középszintű ismerete
  • További speciális ismeret nem szükséges!

Maximális létszám: 8 fő