*AdaptEd* ritmustartási képesség felmérését és fejlesztését segítő VR játék

2016-2017 tavasz

Téma leírása

Pszichológiai kutatások során megállapították, hogy az agy adaptációs képessége erősen korrelál bizonyos jellegű feladatokban nyújtott teljesítménnyel, mint például a ritmustartás. Ezek alapján feltehetjük, hogy a kisgyermekkori ritmustartási képesség megfigyelésével későbbi tanulási diszfunkciókra is következtethetünk.

Néhány érdekes megállapítás a közelmúlt kutatásaiból:

  • Azt feltételezik, hogy van egy mindenkire jellemző látens spontán tempó, ami gyerekkorban viszonylag magas (4-5 éveseknél 200 bpm-et mértek) és a korral egyre csökken (75 éves kortól már 86 bpm volt). Ezt az idegrendszer érésével hozzák kapcsolatba és szerintük az önálló, külső tempó nélküli kopogásban mutatkozik meg  

  • A külső tempóhoz való alkalmazkodás a korral egyre jobban megy, a 20-as évek elején tetőzik, majd az idős korral romlik 

  • Minél nagyobb a különbség a spontán tempó és a külső között, annál nehezebb feladatot jelent az alkalmazkodás. 
 
A téma célja több olyan, Android operációs rendszeren futó játék kifejlesztése, amelyekkel a gyermekek ritmustartási képessége szórakoztató módon felmérhető, illetve fejleszthető. A tervezett játékokban vizuális eszközökkel manipulált külső tempóhoz való adaptációt várunk el a játékostól. Néhány példa:
 
  • Google DayDream VR szemüvegen keresztül játszható rajzolós
  • Kisautó adott pályán való tartása ujjal való mozgatással, a megelőző és követő autóval való ütközés elkerülésével
  • Labdapattogtatás animált karakterrel, amelyet elhaladó objektumok változó időtartamra kitakarnak (külső vs. belső tempó)
A játékok során sztenderd gamifikációs eszköztárat kell bevetni.
 
A játékokat az AdaptEd keretrendszerhez kell illeszteni.

Feltételek

  • Android haladó ismerete

Maximális létszám: 2 fő