Mérnöki érzéket fejlesztő Android alapú játék építő- és építészmérnök hallgatók számára

2016-2017 tavasz

Téma leírása

A játék célja

10%-on (illetve meghatározott pontosságon) belüli közelítést adni számos, a gyakorlatban fontos műszaki adatra. A játék célja a becslések pontosságának növelése, a műszaki érzék fejlesztése.

A játék leírása

A feladott kérdésre történő becsléssel a játékos céloz és lő: téglát hajít a fal tetején álló kőművesnek. A becsült választ a játékos egy szám megadásával vagy egy hajítógép mozgatásával adhatja meg. Kilövéskor a képernyőn az adott kérdésre más játékosoktól korábban adott utolsó 5 becslés is dobásként megjelenik.  A meghatározott pontosságon belül célbaért téglák közül a kőműves a legközelebbit „elkapja” és beépíti a falba. A játékosok különböző színű és mintájú téglákkal vannak megkülönböztetve. A fal legördíthető, így a korábbi eredmények látványosan is követhetők. Adott számú (pl.: 50) beépített tégla (helyes találat) után nevesített dísztégla a jutalom (örökre a falban marad a felhasználó nevével megjelölve).  

A játék lépései

  1. Regisztráció
  2. Beállítások: A játékos kiválasztja a tégláinak színét, mintáját.
  3. Játék indításakor: Megjelenik az adatbázisból véletlenszerűen feltett kérdés (szöveges, illetve esetlegesen képpel kiegészített).
  4. Gondolkodási idő (20-30 mp): A kőműves fel-alá sétál. A játékos „céloz”: beírja a becsült értéket vagy beállítja a katapultot. (A katapult kézzel történő beállításakor a skála az adatbázisban megadott értékek szerint változik.)
  5. Kilövés: A becslés pontossága a feldobott tégla útjával vizualizálódik (Túl nagy érték esetén kiröpül a képernyőből, túl kicsi esetén rögtön leesik ). A játékos az utolsó 5 válaszadóval versenyzik, akik korábban az adott kérdésre válaszoltak.
  6. Eredmény: Az adott határon (10%) belüli találat pontot ér. Ha több ilyen is van, a kőműves a legpontosabban dobott téglát építi be. A pontos végeredmény, a játékos becslése, a győztes megnevezése és becslése kiírásra kerül.
  7. Az esetleges dísztégla adományozásakor esetleg animáció,  díszoklevél stb. bemutatása
  8. A korábbi egyéni eredmények, illetve a játékosok ranglistája különböző szempontok szerint (adott pontosságon belüli találatok (pontok) száma, találatok pontossága, beépített téglák száma stb.) külön menüben is megtekinthetők.
  9. Új kérdés lekérdezése

Kérdések

            Táblázatos formában megadva: kérdés szövege, kép (esetleges), megoldás, hibahatár, skála min, skála max értéke. A program véletlenszerűen teszi föl a kérdéseket a játékosok eredményeinek figyelembe vételével (amire már több jó válasz érkezett ugyanattól a játékostól, azt neki már nem teszi fel újra.)

A játékszabályok, a grafika tetszőlegesen kiegészíthető, továbbfejleszthető.

Továbbfejlesztési lehetőségek

-      Témakörök megkülönböztetése: pl.: választható kőművessel, mindegyik más témából kérdez.

-      Achievements: pl.: 10 egymás utáni találatkor, vagy 2% belüli pontosság esetén extra jutalom (plecsnik gyűjtése, pluszpont, animáció, zene, stb.)

 

 

Feltételek

  • Android középszintű ismerete

Maximális létszám: 1 fő