Programozásra tanító játék fejlesztése

2016-2017 tavasz

Téma leírása

Manapság egyre elterjedtebbek az olyan játékok, melyeknek célja a programozás, illetve a programozási szemlélet tanítása anélkül, hogy programozni kelljen valamelyik ismertebb nyelven. Ezek a játékok hatékonyan vezetik be a programozni nem tudókat (általában gyerekeket) a programozás világába.

A feladat egy olyan, programozást tanító játék fejlesztése, ahol a felhasználó az utasításokat szöveges formában adhatja meg. A megadható utasítások egy saját programozási nyelvet írnak le. A nyelv leírásában és feldolgozásában segít az ANTLR (http://www.antlr.org/about.html). A feldolgozást (utasítások értelmezését és végrehajtását) a játék keretein belül végezzük el. Ezen kívül a feladat maga a játék elkészítése, C# vagy Java nyelven. Az ANTLR ismerete nem feltétel, annak megismerése a téma része.

A téma folytatható szakdolgozatként, illetve diplomatervként is.

Néhány példa játék:
http://armorgames.com/play/6061/light-bot-20
http://www.robozzle.com/

Feltételek

  • Angol nyelvtudás
  • C# vagy Java alapfokú ismerete

Maximális létszám: 1 fő