Szoftverfejlesztés iOS-re (iPhone/iPad programozás)

2016-2017 tavasz

Téma leírása

A feladat egyén függő. Teljesen kezdő jelentkező esetén az iOS programozással való megismerkedés és egy konkrét, közösen definiált, alkalmazás megalkotása a cél. Ha valaki már rendelkezik tapasztalatokkal, akkor van lehetőség nagyobb projektekbe való beszállásra, vagy saját ötlet megvalósítására.

Az első konzultáció alkalmával közösen definiáljuk a konkrét témát és az alapján írunk ki később saját, témaspecifikus önlabot.

Néhány javaslat:

Bábel torony játék iPhone telefonra

 

Az önálló labor feladat a Rubik bábel torony játék elkészítése iPhone telefonra. A játék irányítását és működését szenozorok segítségével kell megvalósítani. Az implementáció része a rangilsta megvalósítás és a játék állapotának elmentése. További információ a bábelről:

http://blog.reflexshop.hu/a-rubik-kocka-utan-a-legismertebb-magyar-jatek/

 

Multiplayer Mastermind játék iPadre és iPhonera

 

Feladat a klasszikus MasterMind játék elkészítése iPadre és iPhone-ra. A két különböző játékosnak két különböző eszközön kell játszania, a kapcsolatot a Game Center segítségével kell megvalósítani. A játék része a ranglista megvalósítása és a játék állásának elmentése is.

 

Játékfejlesztés AppleTV-re iPhone irányítással.

 

A labor feladat előzetes egyeztetés követően valamilyen klasszikus két vagy többb szereplős játék megvalósítása AppleTV-re. Ilyen játék lehet például a brickbracker, amőba, dominó vagy bomberban. Az irányítást iPhone segítségével kell megoldani. A megvalósítás sorána játék állapotának elmentését is meg kell oldani.

 

Szenzoradatok vizualizációja iOS platformon

 

A feladat az iPhone vagy AppleWatch eszköz mozgásával vizualizációk készítése egy másik eszközön. A feladat több részből áll: 

  • · az iOS-es alkalmazás megtervezése, amely a giroszkóp és gyorsulásmérő szenzor adatait olvassa ki, 
  • · bluetooth LE kommunikációs protokoll megtervezése, amelyen ezek az értékek továbbítódnak,
  • · szerver alkalmazás elkészítése, amely feldolgozza ezeket az adatokat és ez alapján vizualizációt jelenít meg.

 

Feltételek

  • Saját Mac/Hackintosh/virtualizált Mac OS X
  • jártasság valamilyen objektum orientált programozási nyelvben
  • angol nyelvtudás (dokumentáció olvasása)

Külső partner: AutSoft Kft.

Maximális létszám: 4 fő