Telephelyi Level 4-es önvezető jármű prototípus megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése (K+F)

2016-2017 tavasz

Téma leírása

Az automatizált vezetés (Automated Driving) napjainkban az egyik legfontosabb megatrend az autóiparban. Ahhoz, hogy az iparág eljusson egy olyan megvalósításig, melynél már nincs szükség sofőrre, mint felügyeleti szervre, rengeteg mérföldkövet kell megvalósítani, a szenzorfejlesztéstől kezdve az  adat fúzión, robosztus környezeti érzékelésen át, egészen a rendszer validációig.
A hallgató a feladat során megismerkedik az önvezető autó alapkoncepciójával, SAE szintekkel, valamint a jelenleg piacon lévő megoldásokkal és távlati tervekkel. Felméri a piacon rendelkezésre álló szenzor kialakításokat és megoldásokat, valamint központi adatfeldolgozó rendszereket. Előzetes rendszer tervet készít, melynek alapvető része a szenzor koncepció megalkotása. A feladat során a hallgató javaslatot tesz a választott jármű típusára, szenzorok típusára és beépítési helyére, központi adatfeldolgozó rendszer típusára, valamint ez alapján megvalósíthatósági tanulmányt készít és dokumentációval előkészíti a választott eszközökkel való további kutatási és fejlesztési tevékenységet.
Az automatizált vezetés jelentős előnyökkel bír a társadalom számára is. A vezetést támogató asszisztens és önvezető rendszerek egyre összetettebb helyzetekben képesek segíteni, vagy akár át is venni a sofőrtől a vezetési feladatokat, ezáltal lehetőséget biztosítva az idős emberek számára is az egyéni mobilitásra. A fejlett automatizált vezetés leveszi a gépjárművezető válláról a terhet és lehetőséget ad arra, hogy más, értékes és érdemi tevékenységet végezzen út közben. Az automatizált és összehangolt vezetés következtében csökken az autóban várakozással töltött idő, javul a forgalom áteresztő képessége és így a jobb energia hatékonyság következtében kíméli a környezetet is. A legfőbb motiváció azonban a biztonság: az automatizált járművek jelentős szerepet vállalnak majd a közúti balesetek számának csökkentésében ezáltal is javítva a közlekedés biztonságát.

 

Feltételek

  • angol

Külső partner: Jánosi András (BOSCH)

Maximális létszám: 1 fő