AdaptEd keretrendszer - Felügyelő alkalmazás fejlesztése

2018-2019 ősz

Szoftver

Téma leírása

Röviden: a tématerületen valós intézmények számára (pl. zeneoktatás, olvasási/írási zavaros gyerekek tanítása) fejlesztünk egyszerűbb és közepesen összetett mobil- és tablet játékokat, méghozzá a játékélmény futásidejű finomhangolására felhasználva egy jól definiált API-n keresztül érkező neurobiológiai adathalmazt.

Hosszabban: Kutatások bizonyították, hogy idegtudományi területeken is jól használható az informatikai területen (machine learning) már régóta alkalmazott megerősítéses tanulási model. Ebben az esetben kémiai vegyületek szolgáltatják a jutalmat, és a tanulás ennek megfelelően működik. A játékok is dopamint termelnek, ugyanis szintén bizonyított, hogy a megélt játékélmény alatt dopamin termelődik a szervezetben, mivel ebben az esetben kisebb kihívásokkal néz szembe az alany, és ennek hátterében is tanulás történik. Az agyi tevékenységek mérésére több megoldás is létezik, jelen projektben az EEG jeleket vizsgáljuk.

Kutatási témánk keretében Androidos mobil (és tablet) alkalmazások fejlesztésében lehet részt venni. Az önálló labor célja, hogy a párhuzamosan folyó kutatás számára proof-of-concept alkalmazásokkal bizonyítsa az oktatás hatékonyságának növelését, illetve ennek mérését és a modellalkotást.

Ezen a témán a hallgató feladata a tanárok munkáját segítő felügyelő ("Supervisor") alkalmazás fejlesztése.

Feltételek

  • Android középszintű ismerete

Maximális létszám: 1 fő