Változatos programozási nyelvek és környezetek megismerése

2018-2019 ősz

Szoftver

Téma leírása

A szoftverfejlesztésben általában egy fő platformra specializálódunk, és ebben fejlesztünk. Ez praktikus döntés, hiszen a terület olyan gyorsan fejlődik, hogy nem lehet minden nyelven és platformon mély és naprakész tudást fenntartani. Emiatt azonban a fejlesztők hajlamosak nagyon egyoldalúan gondolkodni, csak a saját maguk által preferált környezet kínálta megoldásokat, technikákat használni és elfogadni. A téma lehetőséget kínál az érdeklődő hallgatóknak, hogy több, jelentősen különböző nyelvekbe is belekóstoljanak, és ezáltal jobban megismerjék a manapság elérhető programozási nyelvek kínálta technikákat és lehetőségeket. A választott nyelveken olyan programokat kell elkészíteni, amelyek elég egyszerűek ahhoz, hogy legyen idő több programozási nyelven is megírni őket, ugyanakkor elég bonyolultak is legyenek, hogy a választott nyelvek eszköztárát alkalmazni lehessen rajtuk. Ilyen lehet például a black jack kártyajáték vagy a game of life. A munka kimenete, hogy a hallgató bár nem feltétlen lesz "profi" egyik nyelvben sem, egy magas szintű rálátással rendelkezik majd az egyes nyelvekre és platformokra. Ez szolgálhat alapul a későbbi választáshoz, illetve akár konklúziók is megfogalmazhatók, hogy melyik nyelv milyen problémákban erős. Javsolt nyelvek: Java, Kotlin, Python, JavaScript, Scala, Haskell, Erlang, Lua. A feladatnak az is része, hogy a használható fejlesztőkörnyezeteket és library-kat is feltérképezzük, ezért a feladatokat TDD megközelítéssel kell elvégezni.

A téma továbbvihető későbbi félévekre, sőt, igényes kidolgozása több félévet igényel.

Feltételek

  • angol

Maximális létszám: 4 fő