Autóipari vezetéstámogató beágyazott rendszer tápellátásának optimalizálása

2019-2020 ősz

Nincs megadva

Téma leírása


Autóipari vezetéstámogató beágyazott rendszer tápellátásának optimalizálása
A beágyazott rendszerek egyes komponensei a gyártástechnológia miatt különböző feszültségszinteket használnak a működésükhöz. Amíg a mai LPDDR memóriák 1,2 V vagy 1,8 V-ról működnek és egyes processzorok, FPGA-k pedig akár 0,8 V tápfeszültséget is előírhatnak, sok periféria a szokásos 5; 3,3; 2,5 V-os CMOS feszültségszintek szerint működik. Így egy komplex rendszerben szükséges lehet egyszerre 5-6, vagy akár ennél is több feszültségszint használata is. Ezeket jellemzően kapcsolóüzemű tápegységekkel (SMPS – Switching-Mode Power Supply) állítják elő. Az autóiparban a fő tápfeszültség a központi akkumulátor, amely hagyományos esetben 12 V-os ólomsav típusú. Ennek feszültségszintje viszont nagy tartományon változhat, hiszen erről működik az indítómotor, járó állapotban a generátor magasabb szintről tölti és sokféle tranziens fordulhat elő rajta.
A biztonságkritikus rendszerek esetén bevett szokás a többszintű táprendszer, ahol az akkumlátor feszültségét kisebb szintre alakítják, és a fogyasztók különféle szintjeit már erről a feszültségszintről alakítják ki. Ez védi a második szinten elhelyezett (secondary) tápegységeket a bementi változásoktól.
A hallgató feladata a másodszintű táprendszer optimalizálása különböző szempontok alapján: (pl.: hatásfok, költség, komponensfelhasználás)
A hallgató feladatának a következőkre kell kiterjednie:
 Készítsen tanulmányt a másodszintű táprendszerek optimalizálásának elméletéről a mikroprocesszoros rendszer tápfelvételének figyelembe vételével
 Az optimális megoldást több szempont mentén is határozza meg
 Vegye figyelembe az autóipari szabályozások által támasztott követelményeket és limitációkat
 Az elméleti eredményeket alkalmazza egy meglévő terméken, optimalizálja a termék táprendszerét a követelmények betartása mellett


Külső partner: Robert Bosch Kft.

Maximális létszám: 1 fő