Blazor alapú körökre osztott többszemélyes játék

2020-2021 tavasz

Szoftver

Téma leírása

Taktikai-, stratégiai- és szerepjátékok esetében gyakran használatos játékelem a körökre osztás, ugyanakkor a koncepció használható menedzsment/szimuláció stílusú játékok esetén is. A hallgató feladata egy ilyen játék elkészítése lesz, melyben a játékosnak egy űrállomás vezetését kell valós időben, de körökre (időszeletekre) osztott módon megoldania. Minden játékos saját űrállomással rendelkezik, amelyen adott számú lakó található. Minden lakónak meghatározott típusú munkák adhatók, pl. a lakók az űrállomás "aranyfarmjainak" egyikén aranyat arathat, ezermesterként az űrállomás egységeit - amilyen a farm is - javíthatják, melyek az idő múlásával folyamatosan veszítenek paramétereikből (pl. a farm a körönkénti maximális aranytermelési mennyiségből), vagy elküldhetjük a lakót hódítani másik játékos űrállomására aranyat lopni - aki egy esetleges vesztes csata esetén adott ideig kizárásra kerül.

A játék központi mechanizmusa, hogy minden játékosnak meghatározott ideje (pl. 10 perc) van arra, hogy azonnal végrehajtódó parancsokat adjon ki (pl. munkát rendeljen egy lakóhoz vagy aranyból építsen újabb egységeket), ezt követően viszont központilag minden játékos számára egyazon időpillanatban körváltás történik. A körváltáskor a korábban kiadott utasítások eredményét látjuk: az aranyfarmokról számított mennyiségű aranyat aratnak a farmerek, a hódítók csatáznak vagy keresnek további hódítható területeket, az ezermesterek adott mennyiséget javítanak az elhasználódó épületeken stb.

A feladatot ASP.NET Core keretrendszerrel és Blazorrel fogod megvalósítani, minden játékmechanizmussal, felhasználói felülettel és interakcióval. A játék alapvető koncepciói szabadon módosíthatók vagy bővíthetők, de a játék körökre osztott mivoltának a játék központi részét kell képeznie.

Feltételek

  • A .NET és C# alapszintű ismerete

Maximális létszám: 1 fő