*AdaptEd* keretrendszer - speciális oktatási módszereket alkalmazó játék fejlesztése

2021-2022 ősz

Adaptív oktatójátékok

Téma leírása

Röviden: a tématerületen valós intézmények számára (pl. zeneoktatás, olvasási/írási zavaros gyerekek tanítása) fejlesztünk egyszerűbb és közepesen összetett mobil- és tablet játékokat, méghozzá a játékélmény futásidejű finomhangolására felhasználva egy jól definiált API-n keresztül érkező neurobiológiai adathalmazt.

Hosszabban: Kutatások bizonyították, hogy idegtudományi területeken is jól használható az informatikai területen (machine learning) már régóta alkalmazott megerősítéses tanulási model. Ebben az esetben kémiai vegyületek szolgáltatják a jutalmat, és a tanulás ennek megfelelően működik. A játékok is dopamint termelnek, ugyanis szintén bizonyított, hogy a megélt játékélmény alatt dopamin termelődik a szervezetben, mivel ebben az esetben kisebb kihívásokkal néz szembe az alany, és ennek hátterében is tanulás történik. Az agyi tevékenységek mérésére több megoldás is létezik, jelen projektben az EEG és HRM jeleket vizsgáljuk.

Kutatási témánk keretében Androidos mobil (és tablet), esetleg backend alkalmazások fejlesztésében lehet részt venni. Az önálló labor célja, hogy a párhuzamosan folyó kutatás számára proof-of-concept alkalmazásokkal bizonyítsa az oktatás hatékonyságának növelését, illetve ennek mérését és a modellalkotást.

Ezen a témán a hallgató feladata egy speciális gyakorló feladatokat tartalmazó játék valamint a hozzá tartozó keretrendszer fejlesztése.

Kérlek, hogy a jelentkezésel párhuzamosan keress meg e-mailben is, hogy mihamarabb el tudjunk kezdeni beszélgetni a témáról

Maximális létszám: 3 fő