Szakterületi nyelven alapuló stratégiai játék fejlesztése

2021-2022 ősz

Nincs megadva

Téma leírása

Néhány évvel ezelőtt készült egy általános stratégiai játék engine, ahol nem csak az egyes pályák, hanem maga a játék szabályrendszere is testreszabható volt egy szöveges szakterületi nyelv segítségével. A nyelvvel megadhatóak volt, hogy milyen egységek vehetnek részt a játékban, az egységeknek milyen tulajdonságaik, ill. akcióik lehetnek és az akciók leírása is a nyelv része volt. Készült egy futtató környezet és egy grafikus kliens is. Az elkészült játék viszont több ponton is prototíps volt, mind a nyelv, mind a környezet, mind az architektúra terén.

A hallgató feladata, hogy megismerje az annakidején elkészült megoldást, majd annak gyengeségeit javítva kidolgozzon egy továbbfejlesztett játékot. A feladat összetett, ennek megfelelően ajánlott tudás: a szakterületi nyelvhez ANTLR, vagy XText ismerete ajánlott, a klienshez Unity, vagy valamilyen webes technológia, a szerverhez .NET (preferált), vagy Java alapú programozásban szükséges jártasság. A téma több féléven keresztül is vihető, mivel számtalan továbbfejlesztési lehetőség van. Elvárás az önálló munkavégzés (elsősorban a technológiák megismerése/használata terén), de a folyamatos konzultáció biztosított.

Feltételek

  • Angol, programozás tudás

Maximális létszám: 2 fő