Autóipari flyback tápegység vezetett emissziójának szimulációja (Robert Bosch)

2021-2022 tavasz

Nincs megadva

Téma leírása

Autóipari flyback tápegység vezetett emissziójának szimulációja

A munka célja autóipari nagyfeszültségű, kapcsolóüzemű egyenfeszültség-átalakító, flyback topológiájú tápegység tervezése szimulációs környezetben (Matlab Simulink, LT Spice, egyéb) a vezetett elektromágneses zavarának modellezéséhez. A feladat részét képezi a tápegység bemeneti és kimeneti szűrő áramköreinek megtervezése és optimalizálása. Fontos feladat a szimulátorban megvalósított elrendezés vezetett feszültség emissziójának meghatározása, valamint a kibocsátást befolyásoló tényezők vizsgálata: szűrő áramkörök, komponensek parazita tulajdonságai, üzemmódok, stb. Elvárás, hogy a mérnökjelölt a megszerzett tapasztalatait irányelvekbe foglalja össze a későbbi hasonló fejlesztési feladatok támogatására.

A hallgató feladata:

  • Irodalomkutatás az autóipari elektromágneses kompatibilitás (EMC) területén

  • Flyback tápegységek EMC optimalizálásának szakirodalmi áttekintése

  • Alkalmas áramköri szimulátor kiválasztása

  • A tápegység szimulációs környezetben történő megtervezése (500V/13V specifikációval)

  • A konverterhez tartozó szűrők méretezése, megtervezése és optimalizálása

  • Az áramkör vezetett zavar emissziójának vizsgálata

  • A vezetett zavar emisszió parazita paraméterektől való függésének elemzése

  • Fejlesztési javaslatok összefoglalása, eredmények dokumentálása


    Külső partner: BOSCH – Elektromos hajtáslánc fejlesztés


Külső partner: Robert Bosch

Maximális létszám: 1 fő

Konzulens

Lengyel László Dr. fényképe

Lengyel László Dr.
Tanszékvezető helyettes, egyetemi tanár

Q.B208.
+36 (1) 463-2870