Kapcsolóüzemű tápegységek (Push-Pull, Flyback) szimulációja és tervezése (Robert Bosch)

2021-2022 tavasz

Nincs megadva

Téma leírása

Kapcsolóüzemű tápegységek (Push-Pull, Flyback) szimulációja és tervezése nagyfeszültségű autóipari alkalmazások számára

A villamos hajtásokban alkalmazott inverterek számos tápegyéget tartalmaznak, amelyek egy része azért felelős, hogy a teljesítmény félvezetők specifikáció szerinti meghajtását biztosítsa. Alapvető szempontok általában a galvanikus izoláció biztosítása, élettartam, termikus viselkedés, a kibocsátott elektromos zavarok, hatásfok, dinamikus viselkedés stb. Tekintettel az autóipari alkalmazásra, további fontos szempontokat is figyelembe kell venni egy ilyen kapcsolóüzemű tápegység tervezése során, melyek forrása az autóipari szabványok és a vevőspecifikus követelmények.

A hallgató feladata:

  • Irodalomkutatás során megismeri a kapcsolóüzemű DC/DC tápegység topológiákat és azok működési elvét, különös tekintettel a galvanikus izolációt biztosító megoldásokra.

  • Részletesen feldolgozza a Push-Pull és Flyback topológiákat, kielemzi azok előnyeit és hátrányait, a bennük rejlő lehetőségeket.

  • Áramköri szimulációt, kapcsolási rajzot és NYÁK tervet készít, megépíti a fizikai tápegységet, méréseket végez.

  • A tápegység tervezésének folyamata során figyelembe veszi az adott szabványokat és követelményeket, melyek szükségesek ahhoz, hogy a tápegység alkalmas legyen nagyfeszültségű IGBT gate-meghajtó áramkör megtáplálására.

  • A munka végeredménye egy-egy jól dokumentált, számításokkal, szimulációval és mérésekkel alátámasztott dizájn javaslat a két tápegység topológiára. Külső partner: BOSCH – Elektromos hajtáslánc fejlesztés


Külső partner: Robert Bosch

Maximális létszám: 1 fő

Konzulens

Lengyel László Dr. fényképe

Lengyel László Dr.
Tanszékvezető helyettes, egyetemi tanár

Q.B208.
+36 (1) 463-2870