Az elektromos hajtásláncok vezérlése a jármű kisfeszültségű hálózatáról történik. A tápellátást és a vezérlő jeleket a járművekben található kábelkorbács segítségével csatlakoztatjuk a hajtáslánchoz. A hajtáslánc komplexitásától függően alkalmazásra kerülhet további kábelkorbács is, amelyek a jármű motorterében a nagyfeszültségű komponensek közvetlen közelében például az elektromos motor külső felületén, vagy a teljesítményelektronika közelében helyezkednek el, és a hajtáslánc alkomponenseit, szenzorait köti össze a hajtásláncban található vezérlő elektronikával.
A hallgató feladata a hajtáslánc szintű kábelkorbácson alkalmazható védelmek feltárása, továbbá ezen védelmek megadott szempontok szerinti összehasonlítása. A feladat elvégzése során a hallgató megismerkedhet az elektromos hajtásláncoknál használt kábelkorbács felépítésével
A hallgató feladata:
- A elektromos hajtáslánc közvetlen közelében fellépő EMC hatások feltérképezése
- Szakirodalomban megjelenő és az autó iparban is használható EMC kábelvédelmek feltárása, megismerése
- A szakirodalom kutatása során feltárt kábel védelmek a megadott szempontok szerinti összehasonlítása: Elektromos viselkedések, Termikus viselkedések, Vibrációs viselkedések, Mechanikus viselkedések
- Eredmények elemzése
Külső partner: BOSCH – Elektromos hajtáslánc fejlesztés