Nyílt forráskódú okosotthon rendszerhez csatlakozó Flutter alkalmazás
2022-2023 ősz
Nincs megadva
Téma leírása
Az okosotthonok olyan technikai megoldások együttesei, amik lehetővé teszik a házban működő különböző rendszerek (vagy alrendszerek) központi irányítását és működését. Az okosotthonok széles skálája az előre (gyárilag) összeállított rendszerektől egészen a teljeskörűen saját készítésű rendszerekig terjed. A nyílt forráskódú eszközök felhasználásával lehetőség nyílik a két véglet közötti elhelyezkedésre is. Az ilyen eszközök változatosságaiból adódóan, a saját készítésű okosotthon rendszerek esetében kihívást jelent az okosotthon irányítására szolgáló felhasználói felület elkészítése és az okosotthon vezérléséhez való kapcsolása.
A felhasználók szemszögéből a felhasználói felület platformjának kiválasztása sem egyértelmű, hiszen a felületek változatossága és elterjedtsége igen széleskörű, a mobilos alkalmazásokon keresztül a különböző webes megoldásokig. A platformválasztással kapcsolatos problémát a napjainkban nagy népszerűségnek örvendő cross-platform technológiák könnyíthetik meg, mivel ezek használatával nem szükséges kizárólag egy környezetre korlátozni a rendszer elérhetőségét, hanem az különböző platformokon is könnyedén elérhetővé tehető.
A Diplomaterv keretein belül egy sajátkezűleg készített, nyílt forráskódú eszközökből álló okosotthon rendszerhez szeretnék készíteni egy Flutter alkalmazást. Az alkalmazással szembeni cél, hogy az egyébként nehezen vezérelhető, nyílt forráskódú eszközöket a felhasználó számára egy közös alkalmazáson keresztül elérhetővé tegye. Az alkalmazás különböző felületeket fog tartalmazni, amiken keresztül a felhasználónak lehetősége lesz az okosotthon aktuális állapotának megtekintésére, valamint irányítására.
Maximális létszám:
1 fő