Mobil AR applikáció fejlesztése oktatási tartalmakhoz

2024-2025 ősz

Nincs megadva

Téma leírása

A hallgató feladata, hogy egy vázlatosan elkészült mobil AR applikáció felhasználói felületét, tartalomfeltöltési rendszerét kialakítsa, megalkossa.

A rendszert oktatási tartalmak megjelenítéséhez fogják használni. Cél, hogy a kameraképen a ma lehetséges összes tartalomtípus megjeleníthető legyen (3D, videó többféle módon, hang, kép, szöveg, link) nem informatikus felhasználó által menedzselhető módon. A rendszer egy olyan portálhoz csatlakozik, amely mind a tartalmakat, mind a felhasználókat menedzseli. A hallgató feladatához az is hozzátartozik, hogy az ehhez szükséges interfészt kialakítsa.

A 3D tartalmakat is Unityben tervezzük előállítani. Ehhez egy olyan workflowt (UI? vagy valamilyen eljárásrend?) kell kialakítani, amivel minimális (vagy nulla) Unity tudással tud a tanár tartalmat szerkeszteni.

A tartalmak fába szervezhetők legyenek, tehát egy 3D objektumokat tartalmazó jelenet egyes objektumai kattinthatók, innen újabb tartalmak hívhatók elő (a fent sorolt típusok bármelyike lehet, újabb 3D jelenet vagy videó, például), illetve tetszőlegesen visszaléphetünk a fában. Maga a tartalomfa is könnyen szerkeszthető kell, hogy legyen, különösebb szaktudás nélkül.

A szerkesztéshez szükséges utility-k a portálba kell, hogy beépüljenek.

Az applikáció Unity-ben és AR Core-ban készült, a keretrendszerek ismerete előny, de nem követelmény. A lelkes motiváció viszont igen :)

Maximális létszám: 1 fő