Spring alapú skálázódó képességteszt-adatokat gyűjtő portálrendszer
2024-2025 ősz
Nincs megadva
Téma leírása
A kognitív képességek döntő szerepet játszanak az egyén általános működésében és sikerében az élet különböző területein. A kognitív értékelés hagyományosan szabványos pszichológiai teszteken alapul, amelyek nem mindig nyújtanak vonzó és átfogó mérést az egyén kognitív képességeiről. A játékalapú értékelési és képzési rendszer (GTDS) megoldást kínál ezekre a korlátokra, mivel komplex, adaptív és vonzó platformot kínál a folyamatos kognitív értékeléshez és fejlesztéshez.
A Game-based Assessment & Training System (GatS) több független játékot tartalmaz, amelyek célja a különböző kognitív készségek és részkészségek megcélzása, amint azt az intelligencia CHC faktorizációs modellje felvázolja (Ne rettenj meg, ha a CHC-t nem ismered, majd a téma közben belejössz!). A rendszer számos játéktípust használ, beleértve az ügyességi játékokat, a szín- és formafelismerő játékokat, a csempe alapú játékokat, a térbeli rejtvényeket és a stratégiai játékokat. Minden játékot állítható nehézségi szintekkel, azonnali visszajelzéssel és motivációs elemekkel terveztek, elősegítve a felhasználók elkötelezettségét és motivációját.
A GATS átfogó és vonzó platformot kínál a folyamatos kognitív értékeléshez és képzéshez. Az intelligencia CHC faktorizációs modelljének beépítésével, valamint a játékteljesítmény és a kialakult pszichológiai tesztek közötti összefüggések elemzésével a GATS érvényes és megbízható módszert nyújthat a különféle kognitív képességek mérésére és fejlesztésére.
Ennek a témának két része van:
- Van, aki sorozatban gyártja a képességfelmérő Android alapú játékokat
- A másik jelölt pedig egy Spring alapú, jól skálázódó portál rendszert készít az adatok gyűjtéséhez, amiből az adaptív képességskálát felállítjuk.
Ha erre a témára jelentkezel, akkor Te az utóbbi szereplő vagy. A feladatod egy általános keretet biztosítani, amelyben a felhasználók
- azonosítják magukat és belépnek
- böngésznek a játékkatalógusban, elindítanak játékokat
- a játékok eredményeit elmentik, abból részképességet számolnak (Az egyes játékok során gyűjtendő adatok (micro-cognitive biomarkerek) kapcsán egy érdekes kutatás található itt.)
- ajánlást kapnak konkrét játékra az alapján, hogy mely részképességekhez szükséges további adatokat kinyerni
- karbantartják az adaptív skálákat a játékok nehézségéről, felhasználók képességeiről
Emellett megfelelő jogosultságú felhasználók áttekintő adatokat, diagramokat kapnak a játékok, illetve felhasználók adataiból.
A téma szakdolgozatnak, diplomatervnek, TDK-nak is továbbvihető.
Maximális létszám:
1 fő