Incidenskezelés és szolgáltatás monitoring AI ügynökökkel (IT Service Management)

2025-2026 ősz

Szoftver

Téma leírása

A téma a Graphisoft/Nemetschek által meghirdetett külsős téma, melyben rengeteg lehetőség van. Az alábbi témakiírás tájékoztató jellegű, természetesen ezeket a technológiákat, eszközöket a téma keretein belül is meg lehet tanulni, nem elvárás ezek magas szintű ismerete.

Kölcsönös érdeklődés esetén a téma tovább vihető következő félévekre és akár gyakorlatként is végezhető később.

A témából TDK/IDK-n is lehet indulni, melyet az egyetemi konzulens és a külsős konzulens is támogat!

 

A hallgató közreműködhet AI‑alapú incidenskezelési és szolgáltatás‑monitoring megoldások megtervezésében és prototipizálásában. A feladat során modern ügynökrendszerekkel, jegykezelő és tudásbázis eszközök automatizálásával, illetve vállalati kommunikációs csatornák (Outlook, Teams) integrációjával foglalkozhat. A munka LLM‑ek, workflow motorok, datalake és knowledge graph rétegek használatát is érintheti.

 

Érinthető témák:

 

  • AI‑támogatott anomáliaészlelés és agent‑alapú szolgáltatás‑monitoring (proaktív riasztások)
  • Automatikus státuszfrissítések, leállás‑értesítések és támogatási kommunikáció (aktív chatbotok)
  • Gyökérok‑analízis (RCA) AI‑val: ok‑okozati minták feltárása incidensek mögött
  • Jira/Confluence tartalmak automatikus generálása (patch note‑ok, tudáscikkek) emberi validálással
  • „Ticket‑minőség” ellenőrzés: űrlapok, definíciók, leírások AI‑alapú javítási javaslatai
  • Igények/folyamatok indítása Outlookból, Teamsből vagy dokumentumokból (pl. ITSM kérelmek)

Külső partner: Nemetschek SE

Maximális létszám: 5 fő