Incidenskezelés és szolgáltatás monitoring AI ügynökökkel (IT Service Management)
2025-2026 ősz
Szoftver
Téma leírása
A téma a Graphisoft/Nemetschek által meghirdetett külsős téma, melyben rengeteg lehetőség van. Az alábbi témakiírás tájékoztató jellegű, természetesen ezeket a technológiákat, eszközöket a téma keretein belül is meg lehet tanulni, nem elvárás ezek magas szintű ismerete.
Kölcsönös érdeklődés esetén a téma tovább vihető következő félévekre és akár gyakorlatként is végezhető később.
A témából TDK/IDK-n is lehet indulni, melyet az egyetemi konzulens és a külsős konzulens is támogat!
A hallgató közreműködhet AI‑alapú incidenskezelési és szolgáltatás‑monitoring megoldások megtervezésében és prototipizálásában. A feladat során modern ügynökrendszerekkel, jegykezelő és tudásbázis eszközök automatizálásával, illetve vállalati kommunikációs csatornák (Outlook, Teams) integrációjával foglalkozhat. A munka LLM‑ek, workflow motorok, datalake és knowledge graph rétegek használatát is érintheti.
Érinthető témák:
- AI‑támogatott anomáliaészlelés és agent‑alapú szolgáltatás‑monitoring (proaktív riasztások)
- Automatikus státuszfrissítések, leállás‑értesítések és támogatási kommunikáció (aktív chatbotok)
- Gyökérok‑analízis (RCA) AI‑val: ok‑okozati minták feltárása incidensek mögött
- Jira/Confluence tartalmak automatikus generálása (patch note‑ok, tudáscikkek) emberi validálással
- „Ticket‑minőség” ellenőrzés: űrlapok, definíciók, leírások AI‑alapú javítási javaslatai
- Igények/folyamatok indítása Outlookból, Teamsből vagy dokumentumokból (pl. ITSM kérelmek)
Külső partner: Nemetschek SE
Maximális létszám:
5 fő